Dette ønsker “pensjonist- ungdom” seg!

Hei alle sammen! Her er det hektisk for tiden, derfor blir det lite blogging. Bloggen kommer ikke akkurat øverst på prioriteringslista… Kanskje topp 10! 

Det er mars måned, noe som betyr at jeg snart har bursdag!! Da blir jeg 21 år. Tenk å kunne føle seg som en tiåring i kroppen en dag, men ha ondt i bekken og rygg som en sekstiåring dagen etterpå. Tenk å leve i et “kaos” som alenemor med liten leilighet, studier og ekstrajobb men fremdeles ha “alt på stell” med plan om å flytte sammen med en mann etter hvert, ha stasjonsvogn og være opptatt av praktisk interiør. Tenk å legge seg klokka 21 etter en time med “alene-tid” (også kalt rydde-tid) etter at barnet er lagt i hverdagen, men å kunne feste (til langt utpå morgenen) to dager på rad når man føler for det. Tenk å dunke rundt i bil med anlegget på full guffe en barne-fri kveld, for så å dra hjem til strikketøyet!

Blir jeg egentlig 21 år? Eller er jeg nærmere 18 år? Eller 50??

Uansett, her kommer ønskelista til en “ung pensjonist” eller en “gammeldags ungdom” som snart blir 21 år.

1. Sjampo og balsam fra Redken er en forbruksvare som alltid er kjekt å få!

Rosendahl Grand Cru Middagstallerken 27 cm

2. Rosendahl middagsservise. Vi begynner å ha det meste av “hus- greier”, men vannglassene våre er noen gamle europrisglass, derfor kunne jeg tenkt meg disse glassene fra Rosendahl. Middagsserviset vårt er et som farmora mi har brukt i mange år. Som tidligere nevnt (her) så har jeg allerede kjøpt meg 8 Rosendahl middagtallerkener, men jeg ønsker meg 4 til! Dessuten trenger vi nye suppetallerkener. De vi har fra før er både gamle og veldig lave! Derfor ønsker jeg meg Rosendahl sine pastatallerkener til “suppetallerkener”.

Rosendahl Grand Cru Sett med Salt og Pepperkvern

3. Salt- og pepperkvern er noe jeg har ønsket meg lenge. Disse fra Rosendahl er både pene og stilrene- altså går de til alt!

Kähler Omaggio Vase 305 mm Sølv

4. Kahler omaggio vaser! Det er vaser som jeg synes er utrolig pene- både med og uten blomster. Jeg ønsker meg flere av disse vasene i forskjellige størrelser!

Selbu strikkebok av Anette N. Syrdahl (Innbundet)    Marius strikkebok av Arve Juritzen (Innbundet)   Setesdal strikkebok av Monica Værholm (Innbundet)

5. Selbu strikkebok. Jeg har både Marius strikkebok og Setesdal Strikkebok fra før i denne “serien”, så Selbu strikkebok hadde vært supert!

Klokke Dilligaf Salida

6. Klokke! Jeg har faktisk ikke eid ei klokke siden jeg var på speiderleir i 2010. Nå som jeg er i praksis på skole og jobber i barnehage så ser jeg at det er utrolig kjekt! Vet faktisk ikke helt om jeg ønsker meg smartklokke eller noe mer “jålete” som denne. Noen dyr klokke føler jeg ikke at jeg trenger før jeg vet om det er noe som jeg ønsker å bruke til vanlig.

Sølvørepynt TronaSølvørepynt Pinole

7. Øredobber i sølv. Jeg tåler nemlig ikke noe annet enn sølv/gull, og har svært få. Dessuten har jeg tre hull i hvert øre. Synes både disse og disse er utrolig pene!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg