Topp 10 nattasanger

I dag er det Krister som får «blogge» litt. Han skal fortelle dere hans beste nattasanger! Teksten er skrevet etter en samtale vi hadde tidligere i dag om nettopp nattasanger 🙂

1. «Mamma har lagt sin lille Krister». Det er en egenkomponert versjon av «når trollmor har lagt sine elleve små troll». Slik er den;

Når mamma har lagt sin lille Krister, og dyttet han under dyna. Da synger hun sakte for lille Krister, de vakreste ord hun kjenner.

Oajajaja nuss, oajajaja kos, oajajaja nuss nuss, jeg er så glad i deg.

«Jeg vil bygge meg en gård». Det er en rolig og meningsfull sang. Både jeg og mamma synes det er fint at gutten drar hjem til mor!

«Fola fola blakken» handler om en hest og må synges hver kveld! favorittlinja mi er «ser du gutten smile» da smiler jeg hver gang, om jeg så nesten sover!

«Jeg folder mine hender små» synes jeg er en fin sang. Det er faktisk litt gøy å folde hendene! Dessuten synes mamma den har så fint budskap. Vi har snakket mye om at vi ønsker at alle barn skal ha det like godt som meg. Enn at noen barn ikke har mat og klær og hus. Enn at de aldri har sett paw patrol eller spist Kinderegg…

«Å jeg vet en seter» er en litt lystigere sang. Jeg synes de er noen tøysesauer som sier bæææ midt i en sang, og som nikker og nyser før de legger seg!

«Lykkeliten» har jeg hørt helt siden jeg var baby. Den er litt kjedelig, men veldig fin. Dessuten blir jeg søvnig når mamma synger den. Mamma gråter ofte en liten tåre underveis i denne sangen. Lurer på hvorfor? Kanskje hun tenker på meg som baby?

«Bukkene Bruse- sangen» synger vi ofte når vi har for dårlig tid til å lese. Det er jo et eventyr, bare som sang! Åhh, så skummelt det trollet er med den mørke stemmen!!

«Bæ Bæ lille lam» pleier jeg å synge til mamma. Da får hun ikke synge sammen med meg!

«Nattasangen til klatremus» er veldig fin! Da sovner til og med alle revene!

«Dyrene i Afrika» er også morro! For der har de myyyyyye å gjøre med alle dyrene.

3 kommentarer
    1. Så fine sanger. Vi synger mye av de samme. Kan legge til Karsten å Petra nattasangen, kjære Gud, vi tar hverandres hender, hvem kan segle foruten vind, vi har ei tulle, og lille måltrost 🙂
      God natt til dere

    2. Senjamamma: nydelige sanger, synger en del av de du nevner innimellom vi også 🙂 Karsten og Petra hørte jeg første gang i dag faktisk. Kanskje det blir en fremtidig favoritt.

      God natt til dere også

    3. Når en liten mus skal ut å gå
      Nattasangen fra Amalies jul
      Kjære Gud jeg har det godt
      Se min kjole
      Si ro lille mann

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg