Dette pakker jeg med til hyttetur med barn!

Heisann! I morgen drar vi på hyttetur, og blir der til søndag. Jeg skal være en del borte når vi er på hytta, så Krister og Mathias får klare seg selv. De storkoser seg sammen, og jeg er ikke bekymret i det hele tatt! Men jeg har allikevel pakket med noen aktiviteter, i tilfelle det blir kjedelig:

Akematte og uteklær er noe jeg tror begge setter pris på! Det er snø der vi skal være, og da finnes det jo utallige uteaktiviteter.

Småperler. I forrige uke ble jeg mildt sagt sjokkert da jeg skulle hente Krister i barnehagen. Der satt han å perlet en stor enhjørning med småperler. Han som ikke en gang har tålmodighet til å lese ei bok! Derfor kjøpte jeg inn perler og brett, og han elsker det!

Bilde fra ei økt med storperler, der Krister selvfølgelig måtte bære brettet selv..

Tegnesaker: både papir, tegnebok, stempler, klistremerker og fargeblyanter må være med. Det er en flott hytte- akivitet

Puzzlespill er også en stor favoritt. Veldig fin innendørsaktivitet som ikke tar så alt for mye tid

Noen bøker til sengekanten. Krister elsker å bli lest for (eller.. å bla gjennom bøker, og se på bilder). Hjemme leser vi ofte på sengekanten, og det er fint å ha litt rutiner når man skal legge barn i fremmed seng.

En liten «by». De innendørsaktivitetene som et listet opp hittil er relativt rolige aktiviteter. Med en aktiv treåring så holder ikke tålmodigheten spesielt lenge.. derfor har jeg også pakket med brannstasjonen til Krister med figurer, noen biler og et ekstra hus!

God helg alle sammen !!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg