Når eplebitene er feil og alt går galt

Hei og god ettermiddag alle sammen! Her er ikke denne dagen spesielt bra.. Det er en slik dag der alt bare er feil.

Morgenen startet med fortvilelse. Lillemann var sint fordi at han hadde våknet! Allerede her skjønte jeg at denne dagen var dømt til å mislykkes.

Vi sto opp og spiste pizza etter gårdsdagens middag til frokost. MEN tallerkenen han selv hadde valgt var feil. Og når jeg skulle velge så var det feil at jeg fikk velge. Dessuten falt den ene maisen av pizzastykket. For et leven!

Siden alt var såpass kaos så fant jeg ut at han skulle få en halvtime ved TVen. Der skulle han se «prinsessa», som fort viste seg at ikke var noen prinsesse. Dermed ble jeg «dumme dumme mamma» helt til jeg kom fram til at det var Dora han ville se.

Midt i episoden fant han ut at han skulle tegne. Med tusj! Oppi sofaen.. det fikk han selvfølgelig ikke lov til. Jeg fant da frem ei eske med stempler og klistremerker og et pennal med ulike fargestifter og blyanter. Dette ble selvfølgelig feil, og han knøvlet arket og kastet blyantene rundt seg.

Nå ville han ha en kos. Det fikk han altså ikke før fargeblyantene var plukket opp. Mens vi satt på gulvet i en lang klem så ble vi enig om å ut på sykkeltur. Det skulle vi aldri begitt oss ut på.

Sykkelturen startet overraskende bra. Vi kledde på oss og gikk ut for å finne sykkel og hjelm før vi syklet av sted. Det vil si; han syklet og jeg gikk. Det gikk supert. I sirka 3 meter før han villa ha fart. Jeg ga et lite dytt, men nei da han skulle bli dyttet hele veien. Da foreslo jeg å snu, og vi ble uenig igjen.

Etter hvert kom vi oss inn, og jeg skar opp litt frukt. Det var selvfølgelig «feil eplebiter» og gulrøttene skulle ikke vært skrellet.

Det var på dette tidspunktet at jeg så på klokken. 13.11 viste den. Så nå gir jeg opp for ei stund. Dora er på TVen igjen og han sitter med et Kinderegg og ei eske rosiner. Håper freden varer ei stund!

Et bilde på Snapchat kan «vise» en perfekt dag. Det er viktig å være åpen om hvordan det er bak fasaden!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg