SLIK GIKK JEG OPP 3 STØRRELSER PÅ NOEN MINUTTER

Altså, dette er veldig frustrerende! Jeg tenkte, som mange andre, å benytte meg av januarsalget. Da jeg kom til HM så jeg at de hadde et godt utvalg av bukser på salg. Jeg tok med meg noen bukser i størrelsen min, og gikk for å prøve.

Buksene jeg hadde med meg i prøverommet var størrelse 26. Altså tilsvarende EKSTRA SMALL / SMALL. Jeg dro og dro, men fikk ingen av buksene over hoftene. Tenkte jeg måtte tatt feil størrelse- det er jo ikke hver uke jeg kjøper bukser. Ikke hvert halvår heller, for den slags skyld. Men nei da, i buksa jeg hadde på meg så sto det 26.

Jaja, tenkte jeg, bukser skal jeg ha uansett! Derfor gikk jeg tilbake for å finne noen som passet. Ikke før jeg kom til størrelse 29, passet buksa! Og det gjaldt 4 ulike modeller. Altså, jeg kan forstå at unge jenter får dårlig selvbilde når de møter slike størrelser!

Størrelse 29 tilsvarer en stor MEDIUM. For meg går det helt fint å kjøpe bukser i disse størrelsene. Men hvis en litt usikker tenåring kommer på HM for å kjøpe seg bukse i størrelse 30 (medium) og må opp 3 størrelser så ender hun opp på extra large. Jeg ser absolutt at dette kan gjøre noe med selvbildet!!

Buksa i str 29

Litt ironisk at jeg må opp i medium på bukser på HM når jeg har likt ullundertøy som sønnen min. I størrelse 14 år..

Dette er ikke greit, og jeg har selvfølgelig sendt mail til HM!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg