Når roen senker seg

Åh, så deilig det er å sette seg rolig ned og bare nyte stillheten. Eller, «nyte» duren av Farming Simulator- noe som faktisk kan gjøre deg gal! Dessuten betyr det faktisk også at TVen er opptatt..

Her sitter jeg og tenker på at alt av tøy heldigvis er klart til i morgen. Kjolen min har, med en dæsj flaks, overlevd vaskemaskinen. Dressen til Mathias er vasket med våtservietter, og skjorta hans er strøket og vasket (av bestemora hans!).

Videre kan jeg tenke på den deilige maten som nesten er klart til i morgen. Panna cottaen som er fordelt i noen barne- skåler og noen voksen- skåler. Selv om at vi kun blir voksne i morgen! Ribba som kommer varm inn gjennom døra i morgen ettermiddag. «Negerbollene» som ble gode på andre forsøk, og potetene som faktisk står ferdig skrellet i vann.

Bordet er også dekket. Der er det strategisk plassert en serviettholder midt på. Oppå bordene, som vi har satt sammen til langbord, er det en papirduk. Denne duken ser litt merkelig ut, da det minste bordet både er smalere og lavere enn det store bordet!

Så vandrer tankene over på den herlige treåringen min. Da renner det en tåre nedover kinnet mitt- bare fordi han ikke skal være her sammen med oss i morgen! Selv om at det blir en fantastisk «julaften» tredje juledag. Selv om at jeg vet han har det fint. Det er faktisk vemodig.

Til slutt ser jeg på klokka. Den har passert 23.00. I morgen skal jeg opp klokka 08.00, fordi jeg må kjøre 08.45 for å rekke ferga! Nå skulle jeg vell egentlig sovet.

Men så ser jeg ned på strikkingen og tenker at det får gå bra 😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg