Morgenrutiner med barn- på 30 minutter!

Hei! Og god morgen. I dag tenkte jeg å fortelle litt om våre morgenrutiner. De er på sirka 30 minutter fra jeg står opp til både jeg og treåringen sitter i bilen.

Selvfølgelig har vi forsøkt å ha trege morgener hjemme også. Men da starter morgenen med at jeg vekker treåringen, noe som gjør han innmari grinete! Dessuten er ingen ting riktig før klokka ni om morgenen uansett. Klærne er feil, brødskiva har feil pålegg og koppen feil farge. Med kortere tid så rekker han tydeligvis ikke å tenke så mye over slikt, og får heller en rolig start på barnehagedagen med frokost og lignende der.

Jeg starter alltid morgenene med å stå opp, kle på meg selv og sminke meg lett. Dermed er jeg helt ferdig til jeg vekker Krister.

Så vekker jeg Krister. Han vekkes alltid med litt sang og tøys hvis han ikke allerede er våken. Når han er våknet helt så får han på seg klær som jeg har lagt frem kvelden før.

Når begge er påkledd og stelt (Krister går på do og pusser tennene) så er det bare å hente ferdigsmurt niste i kjøleskapet, ta med en ferdigpakket sekk og eventuelt en dunge med ting som skal i barnehagen. Få på seg ytterklærne og gå ut i bilen!

Håper alle har en fin morgen/formiddag 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg