Når 30 minutter føles som 3 timer

For en treåring kan det å ta ferge både være morsomt og spennende. Det er ofte et stort smil i det barnet presser det lille ansiktet mot vinduet og ser utover havet… I sirka 2 minutter, før kaoset bryter løst.

Som mor har jeg selvfølgelig med meg både mat, drikke og underholdning til en 30 minutters fergetur. Men når bananen skulle vært sjokolade og brødskiva skulle hatt salami, ikke leverpostei, begynner sutringen. Dessuten er ikke flasken med Disney- motiv og vann bra nok lengre når han gjenoppdager brusautomaten- hver gang!

Et puslespill kan vist bare pusles to ganger på en fergetur, noe som tar under fem minutter. Dessuten er ikke jungel- yatzy morsomt lengre enn et par minutter. Videre er det vell mye bedre å løpe rundt, klatre på stolene og stå i vinduskarmene enn å sitte i ro og tegne?

Heldigvis tenker jeg at det ikke er så nøye. Selvfølgelig starter vi turen med frukt og spill. Men fergeturen avsluttes alltid med en liten godbit og spill på mobilen min mens jeg strikker i fred!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg